انتخاب سرور مجازی برای فروشگاه اینترنتی
.
درباره ما
آخرین مطالب
آمار وب سایت

انتخاب سرور مجازی برای فروشگاه اینترنتی از آن دسته موضوعات بسیار مهم است که افراد در هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی با آن مواجه می‌شوند.

با پیشرفت علم و فناوری بسیاری از فروشگاه‌ها از حالت فیزیکی به حالت آنلاین تغییر پیدا کرده‌اند. به همین دلیل افراد در هنگام راه‌اندازی این فروشگاه‌ها اطلاعات کاملی داشته باشند تا به بهترین شکل به اهداف خود برسند. یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین مواردی که کاربران باید در هنگام راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به آن توجه کنند؛ انتخاب سرور مجازی است.

سرور مجازی یا vps یک نیاز اساسی برای سایت‌های پرترافیک به‌حساب می‌آید. ازآنجایی‌که فروشگاه‌های آنلاین معمولاً پرترافیک هستند؛ باید برای آنها سرور مجازی انتخاب کرد تا بهتر و راحت‌تر به مشتریان سرویس ارائه کنند.

در ادامه این مطلب انتخاب سرور مجازی برای فروشگاه اینترنتی را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا با اطلاعات کامل‌تری برای خرید سرور اقدام کنید.

سرور مجازی چیست؟

بسیاری از افراد معنی سرور مجازی را نمی‌دانند. به همین دلی با این سؤال مواجه می‌شوند که سرور مجازی چیست؟ در پاسخ به این دسته از افراد باید گفت که سرور مجازی یا همان VPS، بخش کوچک و ایزوله شده سرور اختصاصی است. در واقع این نوع از سرورها چیزی بین سرور اختصاصی و هاست اشتراکی هستند.

کاربران زمانی باید از سرور مجازی استفاده کنند که سایت آنها به دلیل پیشرفت زیاد، دیگر قابلیت میزبانی روی هاست اشتراکی را ندارد. از طرفی دیگر هنوز سایت آنها به مرحله‌ای نرسیده که نیاز باشد برای خرید هاست اختصاصی هزینه زیادی متقبل شوند.

تفاوت سرور مجازی با سرور اختصاصی

همان‌طور که گفتیم؛ سرور مجازی یا vps، بخش کوچک‌ و ایزوله شده سرور اختصاصی است. اما سوال اینجاست که این سرورها چه تفاوتی باهم دارند؟ سرورهای مجازی و اختصاصی در مواردی با هم تفاوت دارند که از جمله مهم‌ترین آنها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·         اندازه سرورهای مجازی یا vps کوچک‌تر است. به همین دلیل برای فروشگاه‌های آنلاین جدید یا کوچک‌تر، گزینه مناسب‌تری به‌حساب می‌آیند.

·         نرم‌افزار پیکربندی سرور مجازی را می‌توان سریع‌تر مستقر کرد.

·         به‌راحتی می‌توان سرور مجازی را از یک کامپیوتر به سیستم دیگر منتقل کرد.

·         سرورهای مجازی سرعت کمتری نسبت به سرورهای اختصاصی دارند.

·         قیمت سرور اختصاصی طبیعتاً گران‌تر از سرور مجازی است.

راهنمای انتخاب سرور مجازی برای فروشگاه آنلاین

راهنمای انتخاب سرور مجازی برای فروشگاه آنلاین بسیار موضوع مهم و حائز اهمیتی است. به همین دلیل کاربران همواره به دنبال اطلاعاتی هستند که به کمک آنها بتوانند سرور مجازی یا وی پی اس موردنیاز سایت خود را خریداری کنند. به‌طورکلی خریداری سرور مجازی، در هنگام خرید باید به نکات زیر توجه کنند تا بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنند.

انتخاب سرور مجازی بر اساس سیستم‌عامل

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید بر اساس آن سرور مجازی سایت خود را انتخاب کنید؛ نوع سیستم‌عامل یا زبان برنامه‌نویسی سایت خود است. برای مثال اگر سایت شما وردپرسی است؛ باید از سرور مجازی لینوکس برای آن استفاده کنید. این نوع از سرور مجازی به‌راحتی نرم‌افزارهای وردپرس روی آن اجرا می‌شوند. اما اگر زبان برنامه‌نویسی سایت شما asp.net است؛ باید حتماً سرور مجازی ویندوز را خریداری کنید.

لوکیشن سرور مجازی

یکی از سؤالاتی که کاربران در هنگام خرید سرور مجازی با آن روبرو می‌شوند این است که در میان سرور مجازی ایران و خارج، کدام را انتخاب کنیم؟

خریداران سرور مجازی یا vps، باید بدانند که انتخاب لوکیشن سرور، کاملاً بستگی به نیاز آنها است. کسانی که بازدیدکنندگان از سایتشان در داخل ایران هستند؛ باید حتماً از سرور داخل ایران استفاده کنند. انجام این کار باعث می‌شود که سرعت لود بالا برود و کاربران راحت‌تر از سایت بازدید کنند. کسانی هم که در خارج از کشور بازدیدکننده دارند یا دارای سایت انگلیسی‌زبان هستند؛ باید از سرور مجازی کشورهای خارجی مانند آمریکا استفاده کنند.

انعطاف‌پذیری در گسترش و تقلیل منابع

یکی دیگر از ویژگی‌های سرور مجازی که باید به آن دقت شود؛ گسترش و تقلیل منابع است. سرور مجازی باید این امکان را به شما بدهد که منابع سخت‌افزاری مانند حافظه رم، پردازنده و فضای هارد دیسک را ارتقا دهید. حتی در مواقعی که منابع شما بیش از حد نیاز هستند؛ می‌توانید آنها را تقلیل کنید.

نکته بسیار مهمی که در هنگام خرید سرور مجازی باید به آن توجه کنید؛ خرید از سایت‌های معتبر است. انجام این کار باعث می‌شود که بهترین سرور مجازی را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

جمع‌بندی

فروشگاه‌های اینترنتی از آن دسته مواردی هستند که برای ادامه فعالیت خود، به سرور مجازی نیاز دارند. در این مطلب انتخاب سرور مجازی برای فروشگاه اینترنتی را مورد بررسی قرار دادیم تا با اطلاعات بیشتر سرور خود را خریداری کنید. اگر درباره سرور مجازی فروشگاه آنلاین سؤالی دارید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: بازدید از این مطلب : 977
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رویا
ت : پنج شنبه 15 دی 1401
.
مطالب مرتبط با این پست

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی